A A AAktualnościkomentarze (5)

Klucz do sukcesu Biedronki. Tańsze Coca-Cola czy Tymbark, ale butelki mniejsze?

Klient chętniej kupi więc tańszy towar, nawet w minimalnie mniejszej butelce czy lżejszym pudełku

Fot.: Biedronka

Klient chętniej kupi więc tańszy towar, nawet w minimalnie mniejszej butelce czy lżejszym pudełku

Klient patrzy  na ceny.

Na wielkość opakowania niekoniecznie. Jak twierdzi "Gazeta Wyborcza", chętniej kupi więc tańszy towar, nawet w minimalnie mniejszej butelce czy lżejszym pudełku. Tak narodził się downsizing - klucz do zrozumienia Biedronki.

Kupując w Biedronce dużą Coca-Colę czy soki Tymbark, wielu klientów nie zauważy, że dostanie butelkę o pojemności 1,75 l, choć w innych sklepach standardem są duże butelki z 2 l. napoju. Jednak opakowania w Biedronce nie zawsze są mniejsze - np. napoje Frugo mają w tej sieci rozmiar większy od standardowego, sprzedawanego w innych sklepach - zauważa "Gazeta WYborcza."

Konkurenci Biedronki też chcieliby sprzedawać produkty w indywidualnych opakowaniach, skarżą się jednak, że ogranicza im się możliwość stosowania podobnych praktyk, ponieważ między Biedronką a producentami istnieje porozumienie, w którym UOKiK nie widzi problemu - czytamy w  "GW"

 

Źródło: Gazeta Wyborcza

Komentarze (5)

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.